Pages

Followers

1.12.10

Jornal Diet

Morning peeps!!

Sudah breakfastkah?? Kalau belum make sure pergi breakfast k. Jangan tak breakfast, t u all takde tenaga nak bekerja/belajar. Memandangkan aku sekarang sedang berkobar-kobar nak turunkan lagi 5 kg berat badan aku. Aku start semula diet routine yang pernah aku buat before ni. Well, menurut kajian, orang berdarah A ni... digalakkan menjadi vegetarian kalau nak turunkan berat badan. so... memandangkan aku ni berdarah A. Aku dah pun memilih diet yang seswai dengan budget dan selera aku. hehehe.. (haruslahkan.. kang, tak lalu pulak nak sumbat makanan dalam perut.. lain plak ceritanya).

So, memandangkan aku dah bertekad nak trunkan 5 Kg dalam 21 hari seperti sebelum ni. Mulai arini, setiap mlm akan aku update menu-menu yang aku makan selama 21 hari beserta aktivi yang aku lakukan. (kalau ada gambar akan aku upload sekali.. yeay!)

Aku berharap agar hajat aku kesampaian. heheheh.... macam hajat ape lak kan? Gedix tau!.. so... kau jangan cakap je Ieka .. tapi tak buat. pastikan kau buat. Kang ada yang sekeh kau kang sebab kate nak update.. tapi tak pun.

Insya Allah mlm ni akan aku update menu & aktiviti yang aku lakukan pada hari pertama. hehe.. tunggu tau.. harap-harap korang sudi le baca (korang?? hehehhehe hope ada). Actually bukan penting pun journal ni... tapi... aku juz nak motivate kan diri aku.. disamping mendisiplinkan diri aku. Memandangkan, aku lately ni.. sangat PEMALAS. Unta padang pasir pun tak malas macam aku. Serious tak tipu.

So.... tunggggguuuu tau kawan-kawan.

P/S: Kalau ada yang punya tips untuk senaman yang baik dan tips-tips untuk tingkatkan metabolisme... meh singgah.. & bagi komen ya.. mungkin boleh bantu Ieka untuk cepat bakar lemak tepu yang ada dlm bdn ni.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers