Pages

Followers

2.1.11

Shawl Tutorial #2

Hari ni aku terlebih rajin nak share shawl tutorial lagi ngan korang. Tutorial ni pun aku sonok2 jek nak share. Kalo korang nak baca, baca.. tak nak sila click butang X kat hujung kanan tu. hehehehhe... So, tutorial kali ni aku nak share pasal Shawl anting-anting. Are you ready guys??? let's do this! Aku takkan buat vedio sbb aku memang tak pandai wat vedio dan aku malu.

Cara Pakai Shawl Anting-anting (Crumple shawl/Gipsi Shawl)


1. Seperti biasa, mula-mula sekali kenalah sediakan barang-barangnya seperti Inner syria, Shawl anting2 dan pin keronsang.
2. setelah ada barang-barangnya, korang kenalah pakai inner syria tu dulu. Macam gambar kat bawah ni. Maaf ye kalo model yg dalam gambar ni agak tak cantik rupanya. (tak kisah .. aku bersyukur ada rupa sempurna).

Boleh pakai inner ikut kaler anda suka okay!

3. Selepas itu, adjust shawl anta, bahagi kepada dua. Make sure sebelah antara salah satu shawl tersebut adalah lebih pendek dari yang sebelah lagi. Sila lihat pict dibawah.

Tengokkan sebelah nampak anting-anting sebelah lagi panjang.
Kiri or kanan ikut keselesaan korang okay!

4. Selepas itu, pinkan dibahagian dagu secara kemas mengikut keselesaan anda juga. Sila tengok contoh dibawah ini.

Pin macm ni okay adik-adik!

5. Kemudian, tarik sebelah yang panjang tadi lilit dikepala.

a (1)

a (2)

a(3)

6. Setelah seleai dililitkan dikepala, bolehlah korang selitkan kat tepi pipi. Pada yang tak yakin takot shawl tercabut, boleh la korang pinkan secara kemas ditepi pipi tu ye.

Model sedang selitkan shawl dipipi. pewwwittt.

7. Akhir sekali adjust shawl agar kelihatan kemas dan selesa dipakai.


Sekian.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers