Pages

Followers

4.1.11

DUIT aku HILANG tanpa SEBAB & tanpa infom

Sekarang ni aku harus apakah?? mencarut.. memaki atau menjerit dan nangis teresak-esak smp datang balik duit tu. Haih! macamana duit dalam akaun hilang macam tu aje? Aku baru lepas check ye ahad lepas. Duit tu terduduk cantik jumlahnya dalam akaun aku. Tup.. Tup... aku nak bayar barang niaga tuk MyPineappleShop duit takde. Yang tinggal cuma RM 2.71!. (memaki dengan banyak).

Naik terbeliak keluar mata aku. Haih! mana pergi duit aku?!!!!!!!!!!!!!!!!! Bila check statement, tgk2 adalah kejadah ni keluar

Sila click tuk tumbesaran

Ntah bila-bila masa ntah aku g IOI MALL.. aku lalu isi myk ade lah. Tapi tak la smp beratus. Cuma RM 60 je kot.(Memaki lagi dengan lebih dahsyat). So, dengan hati yang marah dan bercampur sedih dan bengang yang tahap dewa. Aku pun call la Customer Service Maybank. Conversation aku bunyinya camni la:

Aku: Sy Zulaikha, sy nak check transaction account sy la. Sebab, seingat sy.. baki duit sy banyak lagi. Tapi, nape sy check kat Maybank2u tinggal RM 2.71 dan kenapa ada transaction di IOI MALL ye??

CS: Boleh sy dapatkan no kad ATM cik?

Aku: Boleh (bagi no ATM)

CS: ada phone banking service tak cik?

Aku: Takde.

CS: Kalo macam kami tak boleh bagitau maklumat transaction cik.

Aku: Erk?... takkan awak tak leh check? (pulak dh, dh aku bg no. ATM kad.. baru ko ckp takleh)

CS: Bukan tak leh check. Tapi system tak benarkan (Bukan ke benda sama tu ngok!). Harap cik  dapat dtg mane2 branch tuk selesaikan mslh ni. (kejadah ape ko ni?? agak2 la wey.. aku emergency ni. Duit aku tu. haih!)

Aku: hurmmmm takpelah. (Haih! bank lain okay jek.. asal la syarat ko mengarut smp cmni. Susahkan PELANGGAN je tau?)

So, aku letak then call Sepet (ye aku nk nagis dh. Mane taknya.. duit tu nak beli barang). Sepet sgtlah marah. (mana taknya... semua duit takde dh. Aku nak sara hidup cmne?) haih! Disebabkan tu, kami tegang urat. (okay off record.).

So, sok aku kena struggle sorg g Maybank (sape nk teman aku? halo2 aku t.) Sepet Bz (ok off record lagi).
Hati aku sedang hancur (duit hilang, Sepat marah, bengang dengan maybank jugak!). Nasib aku blh mintak tlg Maksu tersyg tuk checkkan dulu akaun aku B4 aku ke sana. Nak dapatkan details, if not aku parah dan akan rebah! (sekarang pun hampir muntah.. aku memang macam ni bila susah hati. Aku xde perasaan dan aku sangat kecewa).

P/S: Aku dapat orang yg wat transaction tu. Aku nak maki then ckp, "sy tak halalkan dunia akhirat."

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers