Pages

Followers

22.10.10

Owh! Yeah..EMBA.


Owh! yeah... aku happy and aku decide nak sambung belajar after im get married.

Y, after get married?? 
Sebab salah satu syarat yang UiTM required tuk smbg MBA adalah 3 tahun pengalaman bekerja which is aku baru setahun lebih kije. So, I will waiting for that. Then, genap 3 tahun aku akan usaha jugak sambung belajar. I want to make my parents proud. Selagi blh belajar, aku belajar. weeee~. 


Ok, antara syarat-syarat yang diperlukan  untuk aku melayakkan aku amik MBA secara Part-Time:


1. Memiliki ijazah sarjana muda yang diiktiraf oleh kerajaan, CGPA sekurang-kurangnya  mestilah 2.80/4.00. Part ni aku lepas sebab alhamdulillah CGPA aku lebih dari setakat 2.80 je. Insyallah boleh.


2. Mempunyai pengalaman bekerja sekurang-kurangnya 3 tahun. So, aku juz need to wait for 1 1/2 year before continue with my MBA. Owh! im so excited.


So, itulah 2 syarat kelayakan. So, apa yang aku patut tahu pasal EMBA ni. So, let's check it out:


1. Tempoh pengajian program adalah selama 2 tahun atau 4 semester.Insyallah aku sanggup, even Hubby said, if i get pregnant masa belajar pun it doesn't matters as long, as i get what i wish. 


2. Struktur pengajian meliputi 13 kursus termasuk ‘Applied Business Research’.Insyallah blh, aku akan usaha dpatkan bantuan dan tunjuk ajar dari orang-orang yang berpengalaman. Since aku dh pernah buat Business research masa wat Degree dulu, insyallah juz need to recall a few things so that i can started my research again. Insyallah.


3. Kuliah dijalankan pada hari Sabtu (2.30 ptg -6.30ptg) dan Ahad (9 pagi – 4 petang).Insyallah tak ada masalah sebab memang tak kerja sabtu dan ahad. Even, if dah kawen pun, Hubby kerja Sabtu so, msti boring live alone at home, kalau belajar tak la rasa sunyi bila Hubby xde rumah t. Gud tolerant.


4. Kuliah dikendalikan oleh tenaga akademik yang berpengalaman. So, kena kenal all my lecturer t supaya senag nak cooperate. Excellent me!


So, secara tak rasminya, aku akan pelan2 study kat umah b4 aku start semua ni semula. Yehaaa... tak sabarnya 3 tahun lagi. jadi skunk kena prepare duit, masa, dan juga keinginan. owh! bestnya. Jadi mulai arini, kena kerja dengan cemerlang, kena hargai setiap task.. mungkin salah satunya, aku akan guna masa belajar nanti. Aku akan hargai kerja-kerja yang diberi nanti. Owh! senang hati sebab aku layak.


P/S: Kalau tak kawen pun, aku tetap smbg belajar jugak after 3 years aku timba pengalaman.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers