Pages

Followers

26.11.10

Top 7 Worst Food to Eat

Hey boys & gurls...
How r u today?? Thanx for visit (heheh mcm ada... takpelah nak syiok sendiri). Oakay cut the crap!, actually i would like to share some good with all of u.. Info yang aku dpt ni munkin boleh membantu kita semua menjaga kesihatan bersam-sama. Korang pernah terfikir tak yang ada diantara makanan yang korang bedal tu, ada antaranya boleh memberi impak besar dlm kesihatan korang?? Well.... well... well.. pity us kan?? Aku pun tak pernah terfikir... aku main sumbat je apa aku suka.. janji perut kenyang aku senang hati.. huhu... betul la kan??

So, berbalik pada cerita makanan yang paling teruk untuk dimakan yang aku nak share arini adalah makanan-makanan yang memang jadi kegilaan ramai. Sape yang letak fav. food dia antara makanan kat bwh ni.. aku confirm, rasa nak sepak-sepak je orang yang jual benda tu (tunjukkan kearah diri sendiri). Yelah, kalau diorang tak kenalkan benda alah tu.. confrim kita tak teringin nak rasa, bile tak teringin nak rasa, confirm takkan belikan? bile tak beli.. confirm kita boleh bantu untuk selamatkan diri kita dr penyakit. Smart x?? heheh

Okaylah.. nak tahu apa makanannya? scroll bawah ok, wahai gadis2 cantik dan jejaka2 kacak.

1. French Fries: benda alah ni, mana-mana Fast Food musti ada jual. Jangan tipu la kan, aku tahu la.. sebab aku ni rajin jalan-jalan cari pasal makan. Aku kan "protogehnya" Maria Tengku Sabri (she's really superbb!!). so.. aku dah survey dah. Semua fast food ada benda ni. Menurut kajian yang dilakukan, kentang goreng atau french fries ni tak bagus sbb ianya dimasak dlm minyak yang banyak atau deep-fried (goreng dalam??)... Kolestrol. kolestrol.. tak baik tuk jantung.

2. Donuts: Ala.. kenapakah kau kategori ini?? Aku dh la suka ko. haishhh.... Donut ni boleh jadi makan yang sedap untuk di NGAP!, tapi kalori dalamnya adalah tinggi dan lemaknya juga membolehkan bdn naik dengan cepat.. seperti korang masak donut... kena masukkan tepung penaik. So, bila sumbat donut dalam mulut, telan, badan korang pun naik mcm donut jugak.. heheh..

3. Ice Cream: Sapa suka ais krem?? sy!! sy!! owh! sunday coklat kat McD memang la menggiurkan. Tapi, ais krem ni xleh makan selalu, sebab boleh menggemukkan dan juga boleh menyebabkan sakit diabetes. So.... hati-hati okay!

4. Fruit Smoothies: Asal ada perkataan FRUIT je.. kita ingat benda alah tu baik. Padahal.. bukan semuannya baikkan? heheheh... Fruit Smoothies ni.. memang syoik dimakan kalo time tgk wayang ke.. tgk tv ke... lepak study ke kan.. Well.. well.. well.. aku pun mangsa yg suka mkn bnd ni dulu. hehe...... dulu la kan.. sekarang tak ke?? asal g old town musti order! cheh!

Ha.... untuk makanan yang seterusnya akan aku bagitau pada next post.. Aku sure korang musti tak sabo punya, sbb korang pun nak jugak jaga kesihatan mcm aku kan?? huhuhu.... so... Stay tuned okay kawan2.... Gua nak selesaikan kije opis dulu. Sok weekend gua kasi pulun k.. daa...

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers