Pages

Followers

3.8.11

Salah Siapa?

Hai. Arini tak boleh nak wordless la.. tak jadi. Sebab aku baru je lepas baca metro *tak sure bila punya* pasal ulasan si Jejari Runcing berkenaan isu putus perhubungan. At first aku rasa mungkin si KFCM dah tak tahan kot sebab tunang dia malukan dia kat fb. But lepas baca ulasan kat metro tadi. Aku rasa macam tak adil sikit lah. Yelah, if betul nak putus tunang, he should come to see her face to face. Instead of telling her ur decision via newpaper *Nonsense la perangai ang*.

So, nak dijadikan cerita, aku pun pakat pulunlah baca metro tu sampai kesudah. Sekarang ni kita sebagai orang luar tak tahu dah salah siapakan. Nak kata salah KFCM sepenuhnya pun bukan, salah si Jejari Runcing pun tak jugak. Mungkin dah tak ade jodoh. Tapi mungkin ada penjelasan yang lebih baik pasal putus tunang ni kan?

Pernah ada oarang tua-tua cakap majlis tunang ni tak perlu diheboh-hebohkan. Kena buat simple-simple jek. Tapi pada aku bukan salah majlis. Kalau orang berkemampuan dia boleh nak buat sebesar mana majlis yang dia nak. Dia boleh ajak sapa yang dia nak. Itu pendapat aku. Tapi tulah orang kata, kalau dah takde jodoh, sorok macamane pun still, tak kan jadi juga perkahwinan tu.

Okay isunya sekarang, mungkin KFCM tak bersedia lagi kot nak mendirikan rumah tangga. Al maklumlah muda lagi dan sedang banyak peluang yang menanti kat depan. Atau mungkin memang betul KFCM dah ada yang lain?? entah itu aku tak pasti. Yang pastinya, aku nak tahu sangat salah siapa ek??

But to both of you, semoga korang berdua jumpa jalan yang terbaik. Kalau betul nak putus, putus cara elok, cara beradat. Kalau nak teruskan try buang yang keroh amik yang jernih. ece.. ecehh... aku nak nasihat lebih-lebih, aku pun tak berapa nak pandai sebab aku pun masih tunangan orang. Tapi apa-apa pun aku doakan yang terbaik tuk diorang berdua. Amin

Sekian.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers