Pages

Followers

3.12.11

Rezeki, Tugas dan Perkahwinan

Assalamualaikum.

Alhamdulillah, aku bersyukur sangat pada Allah kerana rezeki yang DIA turunkan pada aku sejak akhir-akhir ni murah sungguh. Diuji dengan pelbagai ujian dan dugaan, menangis banyak sampai terdiam tak berkata. Tapi, aku bersyukur kerana setiapa tangisan itu, Allah pulangkan dengan ni'mat yang tak terhingga. Alhamdulillah Ya Allah. Arini aku nak update ketiga-tiga cerita pasal rezeki, tugas dan perkahwinan.

TUGAS
Isnin nanti (5 Disember 2011), akan menjadi hari pertama untuk aku memulakan tugasan bersama team yang baru. Alhamdulillah, Allah murahkan rezeki kepada aku. Allah permudahkan semuanya dan makbulkan doa aku. Aku selalu mengharap agar aku diberi peluang untuk timba ilmu sambil menambahkan pengalaman kerja aku. Tugas baru aku taklah jauh dari tugas aku yang sekarang.Cuma, cabarannya adalah, aku perlu bekerja dengan kawan-kawan yang baru. Hopefully, aku dapat adapt dengan cepat segala serahan tugas yang bakal aku pikul ni.

Tapi, ini tak bermakna aku lupa kawan-kawan aku yang selama ni aku rapat dalam team UTM SugarCRM. Korang still dekat dalam hati aku. Thanks kat korang sebab banyak bantu aku selama ni. Dari zaman En.bob sampai ke zaman En.Samsol, banyak yang kita lalui same-same. Macam-macam kerenah yang kita tempuh. Hey ada something aku nak cakapkan. (Poyo kan?? walaupun, aku bukan kuar dari company, tapi, mesti nanti jarang akan jumpa korang.... okeh mahu nangis sudah)

To Kak Taqi, thanks ya sebab selalu tumpangkan Ieka pergi Johor, tumpang balik, gie jenjalan, tidur sebilik, makan sesame, wat report sesame, ajar sql kat Ieka mana yang boleh, ajar Ieka pakai Pentaho. Thanks banyak-banyak ya. Nak sebut semunya, memang tak tersebut kat blog ni. Mintak maaf jugak ye kalau ada salah silap, terkasar bahasa yang wat akak terasa ke, kecik hati ke. Peace! : D

Untuk Dira, mintak maaf banyak-banyak ye kalau ada terasa hati dengan Ieka, terlepas kata, tekasar bahasa. Thanks sebab banyak ajar Ieka pasal teknikal, tidur sesame dan jadi telinga yang baik bila Ieka ada prob. Go, go chaiyok.. kepp it up Insya Allah apa yang Dira impikan semuanya akan jadi kenyataan. Kamu still adik kecik sy. If you need me. Juz ym, fb, call or sms... ill be there for you 24-7. Insya Allah. Peace! :D

Untuk Syafiq, thanks babe! banyak benda yang kita sharekan. Seronok kenal yang Syafiq. Maaf ya kalau ada gurauan yang terkasar atau sepanajng kenal ni menyakitkan hati syafiq. Sorry ya. Semoga Syafiq berjaya jadi seorang pensyarah yang fabulous!. Jangan lupa keep in touch okeh!

Ajib!! ahahha.. thanks bebanyak babe. Ko banyak tolong aku. Good teacher as well. Kalau aku ada yang tak paham, hope ko sudilah jadi cikgu aku lagi selagi aku ade kat eNCoral. ehehe. Mintak maaf gak ya kalau ada wat ko marah ek jib. Ahahha aku doakan ko ngan super model akan sentiasa bahagia hingga akhir hayat. Amin.

Aku harap korang semua boleh datang masa wedding aku. Tapi kalau korang kena pergi Johor, aku harap, korang doakan aku sentiasa bahagia dengan Sepet ya. Sayang korang semua. Jangan Lupe aku tau! Hopefully, satu hari nanti kita akan disatukan dalam team yang sama lagi. eheh. (Sorry guys, tak sempat belanja korang Domino's.. aku hutang tu dengan korang. Insya Allah, nanti kita kuar sama ya. Kalau aku dapat pinjam kuda hitam Sepet okeh!)

Nah ni lagu untuk korang.. Remember When by Avril Lavinge. You guys knew how Im so into this girlkan.. What the Hell tu kan my faveret song. eheheh. Gonna miss you guys!


Ni satu lagi lagu. Ahahaha. Aku tau nape aku bagi lagu ni. Tapi nak jugak bagi kat korang. (poyokan.. ahahah ade mak kisah noqs?) Peace :D



Thanks guys! korang memang superbbbbb awesome. Hope aku akan okeh kat sane. muuuahxxx!

REZEKI.
 Sejak nak dekat dengan majlis kahwin ni, banyak nau duit keluar macam air. ahah. Seriously guys. Banyak benau. Duit atas angin prang panggil. Tapi aku syukur sangat. Walaupun duit keluar, tapi aku tak pernanhlah sampai tak makan. Ada je rezeki yang Allah turunkan. Alhamdulillah syukur benar aku. Betapa sanyangnya Allah pada aku. Ya Allah syukur ni'mat. Rezeki yang DIA curahkan untuk aku tak pernah putus. Alhamdulillah. Aku tahu banyak kali aku sebut Alhamdulillah tapi itu je yang keluar dari ingatan dan mulut aku. Aku tak tahu nak ucap macamane lagi. Aku memang betul-betul berterima kasih. Betullah cakap orang tua-tua dan mak ayah kita, kalau kita nak kawin dan mendirikan masjid ni, Insya Allah Allah akan sentiasa permudahkan untuk kita. Cuma kita perlu berusaha, berdoa dan bertawakal. Aku tahu aku bukan hamba Allah yang baik. Tapi aku selalu berusaha untuk menjadi lebih baik. Semoga dengan niat mendirikan rumah tangga ini lebih dekatkan aku dengan Allah, semoga aku menjadi isteri yang baik dan semoga Allah sentiasa merahmati perkahwinan aku nanti. Insya Allah. Aku mahu jadi isteri yang taat pada yang SATU dan taat kepada suami dan Insya Allah menjadi mama yang baik untuk anak-anak aku satu hari nanti. Amin.

Meh kita panjatkan doa dan sentiasa dekatkan diri dengan Allah.



PERKAHWINAN
Lagi dua minggu atau empat belas hari je aku akan bertukar status. Insya Allah. Ya Allah. Hati aku berbunga-bunga. Semoga dengan pernikahan ini nati akan jadikan kami lebih memahami antara satu sama lain. Perkahwinan yang dilaksanakan kerana Allah akan lebih dirahmati. Insya Allah. Lepas hampir sembilan tahun kami kenal. Akhirnya, inilah yang Allah tuliskan untuk aku dan Sepet. Memang jodoh. Allah yang tentukan dan kita sebagai manusia perlu bersyukur dan redha dengan kentetuannya. Alhamdulillah. Mengenali Sepet banyak buat aku belajar untuk menjadi seorang yang sebtiasa bersyukur dan sabar dengan setiap dugaan yang diturunkan. Dan aku percaya Allah ada sebab kenapa DIA turunkan segala ujian untuk aku. Aku ngan Sepet dah lalui macam-macam dugaan dan aku yakin dia adalah jodoh aku yang Allah ciptakan untuk mendidik dan menyempurnakan kekurangan aku.

Perkahwinan yang dirahmti oleh Allah, apabila kita mendapat restu kedua ibu dan ayah kita. Tak kira siapa pun kita. Restu ibu dan ayah tu amat penting. Dan segala usaha disertai doan dan tawakal akan sentiasa dibantu oleh Allah. Hati ni punya nervous hanya Allah je yang tahu. Setiap malam akan aku terfikir, mampu ke aku menjadi isteri yang baik. Menantu yang baik. Boleh ke aku bahagikan masa yang cukup untuk spend dengan family aku. Macam-macam aku pikir, yet aku jugak mahu jadi pekerja yang baik. Ya Allah moga kau permudahkan. Amin.


Semoga semuanya dipermudahkan oleh Allah dan berjalan lancar. Amin.

Sekian.

No comments: