Pages

Followers

7.6.11

Sebelum Puan

Hallooooo...........

Since lagi lima bulan nak bertukar menjadi puan (Galak betul ko kan ieka?? ). So aku adalah beberapa perkara yang aku mahu lakukan sebelum aku bergelar Puan. Ehem.. ehem... bukan untuk orang lain. Tapi tuk diri aku sendiri. Duit simpanan semakin hari semakin menipis akibat membeli belah yang dahsyat sejak dua menjak nak bergelar Puan ni. Tapi aku tak regret sebab rezeki Allah bagi sentiasa Alhamdulillah mencukupi. 

So, sebelum aku nk bergelar puan kepada Mr.Sepet ni, aku mahu sesuatu untuk diri aku sendiri. Well, hanya ada lima bulan je lagi tuk aku realisasikan hasrat dan keinginan aku. 

Memula sekali aku nak kuruskan badan betul-betul. Ye sejak aku di Johor ni, aku rajin ke gym. Ye, gym ye kawan-kawan. Bukan pegi makan-makan ya. Berlari diatas treat mill *adakah ejaan betul??* So, focus aku before aku punya Pre-Big Day.. *Ade ke?? Sape nak amikkan??.. kakak sepet nk tak?? hehehehhe* aku mahu kurus secantik Irma Hasmie. Sekarang pun selain berlari-lari dan bergerak2 di gym. Aku amalkan puasa setiap hari. Motifnya?? hahahahhaha selain ganti puasa, boleh jugak aku rehatkan sel-sel dalam badan ni, cuci perut dan usus perut ni dan jimat duit makan.. nak tahu kenapa?? sebab aku sangat rajin memasak di Johor ni. hahah percaya tak?? *wink*

Keduanya, nak celebrate raya dengan meriah sgt2 tahun ni. Yelah, nanti dh jadi
puan, confirm kena gilir-gilir.. ngeeeee..... Memandangkan aku ni "Daddy's little Girl" sangat haruslah aku celebrate dengan meriah tahun ni. Huhuhu last raya sebagai orang bujang. So, tahun ni aku mahu plan pakai baju colour Oren. Motifnya?? sebab aku tak pernah ada baju kaler Oren... hehehehehhe.

Ketiga, aku nak beli kenderaan sendiri. Tahu ape tu kenderaan?? hahahhahhah alat untuk ditunggang atau dipandu. hehehe..... Yurp.. dh survey..juz wait n see.. n tak malu aku bgtau.. bukan first hand car. Beli second hand jek. tu je mampu. *ukur baju kat badan sendiri... mcm my sis Along Farah katalah.. kan Along?? hehehe*.

Keempat, holiday with family. This year nak g mana ya?? Penang!!! yeah... Ayah can ha?? then from that kita terus ke Langkawi.. wakakakak what say u ayah?? pls-pls... hehehhehhee

Kelima, meet up all my besties!! okay sejak dh kije ni sangat susah nk jumpa cinta hati cinta hati sy ni. So, before i get married *since aku yang kawen dulu dari korang semua kan* we should me up... pls ya besties... hehehehhehehe

Keenam, mencantikkan diri. Yes! itu yang aku impikan. Will be starting dengan pengurusan badan. Kemuadian, teknik bermake up dan dress up. Hey, aku cari ilmu untuk cantik sentiasa depan Sepet lepas bergelar puan nanti. heheheh.... 

Ketujuh, cuba menyimpan dengan banyak di akaun yang berbeza dengan akaun simpanan perkahwinan. Untuk apa?? untuk kehidupan seterusnya. Tanggungjawab jadi dua nanti okay. Sebagai anak dan isteri. At least kalau Sepet susah, aku boleh bantu. ngeeeee...... Insya Allah.

Kelapan, spend masa banyak-banyak dengan ibu dan ayah. hehehehehe..... dengan sepet pas kawen t la ye...  Sejak terasa tinggal 5 bulan je nak bergelar puan ni. Aku rasa mcm tak cukup je masa nk lepak-lepak dengan ibu dan ayah. Sepet... lepas kahwin boleh tak selalu i g lepak ngan ibu dan ayah.. hehehehhe... boleh kan?? kan?? hehehehe....

Kesembilan, tingkatkan skill memasak. hahahahha... selama ni hanya boleh masak simple-simple jek... *aku fail masak tomyam.. aku sangat tak pandai buat teh tarik.. jangan suruh aku buat*...... so, pasni kena tingkatkan skill memasak. Nak tahu kenapa?? Sebab Mr.Sepet dah bagitau awal-awal... "Everyday u kena masak tau. I prefer u masak dari mkn kat luar. Then if nk mkn kat luar. Weekend jelah okay". So ieka.. ko pepaham jelah ye.. tu namanya ekonomi... jimat cermat.. bagus. At least, boleh disiplinkan diri.. wakakka disiplin ke?? tunggu dan lihatlah ye.

Kesepuluh adalah yang last but not least, aku nk hatam Quran betul-betul kali ni. Yerp.. nak abiskan dengan baik dan bacaan lancar. huhuhuu.... At least,  boleh le aku baiki diri before jadi puan ya. So, selamat maju jaya untuk aku. hehehehehe *Mr.Sepet pas Kawen jadi ustaz I okay!*

P/S: Semoga termakbul


2 comments:

Aisyalicious said...

macam kurang je..

ke sebelas, vacation with sista :)

~IekaZakaria~ said...

kak sya....
owhhhh ya.. ya... vacation wif sista.. without our fianceee hahahhahaha.... perfect!

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers