Pages

Followers

19.6.11

Lose Weight Challenge - 60 Days

Hey guys!...
There's something i would to share wif all of u. Not really secret sangatlah.. but still bnd yang berbaloi2. hahah. Ada pecaya ka?? tak meh?? tak apa.. Bace dulu okay.

Anyway, ceritanya bermula its about last 3 weeks. I went to met Kak Long (kakak ke pada my besties la). Then she introduce me to someone yang sangat cantik. Okay i admit.. aku bajet that pretty waman umurnya 28.. but.. guys.. she's already 38 years old!.. sangat cantik. So.. aku ni.. kan pantang kalo cantik2 ni. bukan tak bersyukur dengan apa yang Allah bagi. Cuma, aku mahu pelihara dengan baik pemberian Allah ni. Okay anyway, back to the story, kakak ni pun ceritalah experience dia kat aku. Aku nganga kot dengar dan tengok pict dia dulu dan beza sekarang. Terus dlm hati cakap... " i wanted to b as pretty as this woman" hahaha. Niat tak hingat!!.. so.. starting from that, aku sentiasa la berusaha cari duit untuk beli product ni. Owh.. ini bukan supplement ya.. but cuma corset kesihatan. Buatan Japan. keluaran Elken.

First time aku cuma this corset, aku dah fall in luv. Nak tahu sebab ape?? sebab this corset, eventhough kita duduk ke baring ke, tetonggang ke, badan tak sakit. Dan yang bestnya, kita boleh duk secara flexible.. hahaha. Tak lah menegak jekan.

So, since ada peluang nak turunkan berat badan selama 60 hari. Aku pun joinlah contest tu. Its free ya. Yang bestnya, kalau join contest ni, setiap 1 kg selepas 5 kg pertama diturunkan, kita akan dihadiahkan RM 300. So kalo nak banyak-banyak dapat duit, turnkan la banyak-banyak. At least benda ni motivate aku yang susuah bonar nak diet lately ni. Aku nak kaweh dengan bdn yang cantik.. heheheh. So berumula semalam (18/6/2011) aku dh start pakai.. Happy weh. mana taknya, dalam masa 4 jam je.. aku boleh dh pakai dr pin pertama ke pin kedua... dan arini (19/06/2011) aku pakai pin kedua dah. yippie!!

Semoga aku berjaya mendapat bdn yang cantik dan kurang lemak, sihat dan bertenaga selepas ini. *dapatlah kumpul duit byk*

Sebelum

Berat: 65.8 Kg
BMI: 24.8 (nak hampir obes dah ni)
Ukur lilit Pinggang: 77cm
Ukur lilit Punggung: 100cm
Kadar metabolisme: 1348
Lemak dalam badan: 33.4%
Lemak luaran: 5.0%
Jisim berat rangka: 24.9%
Umur dalam badan: 40 tahun

Bila diperhatikan catatan kat borang pendaftaran tu.. Ya allah.. tuanya aku. haish!! berusaha!!... 

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers