Pages

Followers

2.10.11

Injured

Assalamualaikum.

This is a short update from me. Well, hati aku sangat tak senang sekarang. Cuma tinggal dua bulan lebih je lagi before the day, macam-macam pulak dugaan yang datang. Tapi, what to do, Allah takkan uji hambanya kalau Dia tahu hambanya tu tak mampu manghadapi segala ujiannya. Allah masih sayang aku dan masih mahu aku tahu, Dia dekat dengan aku sentiasa.

Dugaan yang terbaru adalah En.Sepet jatuh masa main futsal dan kaki kiri (ini adalah kaki yang sama tahun lepas masa dia injured main futsal jugak) injured. Bengkak teruk. Masa kejadian tu, dah tentu aku takde dengan dia sebab dia main futsal tengah-tengah malam. Lagipun aku baru je balik dari Johor. So, aku sangat penat, dari Johor, then amik tren balik ke Kepong. En.Sepet pun tak boleh amik aku kat Bandar Tasik Selatan macam selalu sebab dia banyak giler kije kat site. So, aku balik umah sendiri. Malam tu lepas mandi, dan borak-borak dengan Sepet kat phone, aku pun tido.

Then, Sepet ada call aku pukul 3.20 pagi, unfortunately aku tak angkat cox too tired dan aku memang langsung tak dengar. Then tengah hari semalam aku call dia tny tak kije ke, he said no. Dan aku mmg pelik la kan. I asked him why la tak kije, then he said, kaki injured semalam jatuh masa main futsal. I was like... What??. Pastu Sepet kata "Sebab tu I ada called  lastnite, but you didn't pick up masa I  kena and jatuh tu you sleep already but I was at Hospital time tu". Aku time tu rase mcm shit asal aku tak bangun. Tapi seriously, aku memang ngantuk dan tak sedar time tu kot. Then aku blame diri aku.

So, teruk tak teruk kaki si Sepet, macam dalam gambar kat bawah ni la. Bengkak dan gemuk dah kaki dia. Sorry Sepet for not picking up ur call, seriously I tak dengar.





Dan Kartun Shin Chan pun tak mampu buat aku senyum dan gelak terbahak-bahak bila teringatkan Sepet. He couldn't walk properly pun. Plus, on Monday we supposedly go to Klinik Kesihatan. Kami ada appointment for HIV test then on Tuesday need to go to Pejabat Agama kat Cheras & Kuang nak anta borang nikah dan jumpa tok kadi nak booking date. Owh dugaan. Tapi, nasib aku boleh drive dah. So we plan once Sepet sampai umah aku, Im the one yang akan jadi driver. Bring him anywhere he want. Tapi depends on his condition.

Dear Sepet..

Next time tolong be careful. I heard that ur tournament tak lame lagi. Who's going to be the top scorer for ur team again.. this year? So, please be take care of ur self. I couldn't make my self calm bile tgk you camni okeh! You asked me not so worried.. but I tak boleh. Sebab I tahu, kaki you tu penting tuk you. Not only for futsal, but for everything. Kat site nak kena jalan banyak, tengok site, staf, lorry and so on. Kalau sakit, how come you nak buat kije. You tak suke I bebel rite..... So please be careful next time.

Sekian.

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers