Pages

Followers

30.9.10

Open House= Open Mouth

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI!!
MAAF ZAHIR BATIN... pada korang semua...

Aku rasa masih belum terlambatkan aku nk wish pada korang.. hehehhe.. memandangkan sekarang ni masih lagi byk jemputan Open House yang aku dapat. Last week je, hampir 3 rumah undangan aku dapat untuk ke open house.
Mana yang umah aunty-aunty aku.. umah kwn-kwn aku dan kwn-kwn hubby. Mana yang sempat tu kami pergi. Mana yang kami tak dapat hadirkan diri tu, mintak maaf byk2 ya. Bukan tak sudi tapi, jadual ketat sgt.. ehhehe..

So, kalau bercerita pasal open house, memang tak salah kalau tak cerita pasal makanankan?? Makanan time-time open house ni bukan saja byk pilihan.. tapi cukup membantu untuk MENGGEMUKKAN badan yang sedia ada cepat membesar ni. Tapi aku pelik, apasal Hubby tak gemuk-gemuk? Question mark disitu?? padahal, dia kalo mkn lagi byk dr aku. Haishhh....

Ok, nk cerita pasal menu open house. Last week aku bermaustatin kat rumah mak lang @Putrajaya, & off course la makanan yang dihidangkan TERBAIK WOK!!! Menunya: 
1. Nasi Briyani Gulai Dalca Kambing
2. Soto (This one, aku mkn byk kali memang sedap)
3. Kuih Udang (made from Kg)
4. Nasi himpit kuah kacang
5. Air Sirap Soda (aku tukang buat)
6. Kek Coklat sempena  bufday our one & only ACU CAYANG (maksu aku daa..)
7. Kuih Raya.

Hahahah.. ni menu baru 1 rumah ya. Aku ulang 1 rumah. bykkan??? heheheh... so.. open house, kita pun apa lagi Open Mouth la... MAKAN!! Camno nak diet?? Lu pikir la sendiri :)

So, the next daynya, Aku & hubby pergi rumah MY BFF Fad... hohoho.. (wa ckp lu, ini minah mmg pandai masak) dan menunya adalah:

1. Laksa Penang (TERBAIK WOK!!)
2. Soto
3. Rendang Ayam
4. Nasi impit Kuah kacang
5. Danding (Aku pun xtau ape ni.. tp sedap sgt!)
6. Kuih Raya
7. Air sirap sunquick

So, kerja aku adalah membesarkan perut.. lagi dan lagi... hahah

Semalam, (Rabu).. company aku lak buat open house kat Taman Botani Putrajaya (semua open house aku kat Putrajaya.. ape kes??).. so company punya open house lagilahkan menu-menunya.. xterkata...

1. Nasi Arab Kambing
2. Lemang rendang daging
3. Nasi impit kuah kacang
4. Penang Char kuey Teow
5. Laksa
6. Bihun sup
7. Rojak Buah
8. Seafood bakar & ayam bakar with balck pepper sauce
9. ABC
10. Kuih-muih traditional (karipap & seri muka)
11. Air kaler-kaler

so.. minggu ni adalah minggu MAKAN dan MENGGEMUKKAN.. Jangan berangan nk diet!
So start minggu depan adalah MINGGU DIET tahap MAXIMUM!! Chaiyok!!

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers