Pages

Followers

22.2.12

Diet.. Na Ah!

Assalamualaikum & Hello Peeps!

Diet? Na ah.. bukan ayat Diet yang seswai untuk plan aku kali ini. Tapi lebih kepada, penurunan berat badan secara sihat tapi gembira boleh makan apa sahaja. Seriously! Y la aku susah-susah nak turunkan berat badan. Pertamanya, aku kesian kat diri aku. Nak tahu sebab apa?? sebab perut dah boyot. Lemak dah gelebeh sana sini. Tak percaya? Sila refer gambar kat bawah ni.


I am Happy for what I got now.. But still im not HEALTHY.
Need to change my lifestyle!!

Okeh, lemak kat lengan dah macam kaki gajah. Aiyoo.. baru je dua bulan kawen. Tapi badan dah macam mak anak lima. Isk..isk..isk.. itu kan tak bagus? Aku memang sangat happy dikurniakan suami yang pada aku perfect untuk mengisi segala kekurangan aku.

Sebab kedua aku nak turnkan berat badan aku ni sebab aku punya baju masa anak dara semua dah xboleh pakai. *dahsyat kan?* baru dua bulan. tapi.. tettttttt! Okeh, skunk rase nak nangis. Bayangkan kadang-kadang aku terpaksa pakai baju en.Husband, which really not cool kalao keluar asik kena pakai t-shirt jek. Totally not cool.

Dan sebab lain, aku cepat penat lately. Yelah dulu, gie kije aku naik tren then ari-ari naik turun tangga jejantas dan jalan kaki nak ke opis. La ni, en.Husband dah bagi kereta dia kat aku. ahahah. Jadi, memang tumbesaran yang hebatlah. Punggung pun melebar seperti senyuman yang semakin melebar.

Lagi, sebab corset aku ketat!!!!! aku xleh bernafas dah kalau aku nak pkai korset. Tk sampai lima minit aku akan bukak. Then akan tinggal garisan merah jek kat badan aku. Sangatlah tak cool.

So, mulai Isnin depan, aku dah plan nak ajak cik Dira Mazlan pergi jogging bersama-sama. Kalau korang nak tahu, cik Dira ni pun, sedang menurunkan berat badan secara semula jadi. Rajin cik adik ni pergi jogging bila hujung minggu. So, ada gang! boleh sesame badan fit, sexy dan sihat!

En.Husband sangatlah suka dengan palan aku ni. Sebab malam tadi dia dah hint aku secara tersirat. dia kata "By ni comeylah.. Kalau kurus balik mesti lagi comey". So aku paham, dia nak aku kembali macam masa sebelum kawen. Well, dear Hubby... Insya Allah by tunaikan okeh.


I wish i could be like this!
CHAIYOK!!!


okay.bai

No comments:

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Maternity tickers